Rynek Infrastruktury
Listę wykonawców, którzy złożyli wnioski dla odcinka A1 od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice znajdziesz tutaj, dla odcinka węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia tutaj, dla odcinka węzeł Blachownia – węzeł Zawodzie tutaj, a dla odcinka węzeł Zawodzie – węzeł Woźniki tutaj.
Inwestycja ma być realizowana w latach 2014-2017. Nowa trasa połączy zrealizowane już odcinki A1 w województwie łódzkim oraz te prowadzące do południowej granicy państwa. Co więcej, nowy odcinek Rząsawa – Pyrzowice stanowi część VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącego kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej.
Inwestycja została podzielona na cztery zadania. Pierwsze obejmuje 20,3-kilometrowy odcinek od węzła Rząsawa do węzła Blachownia. Kolejny odcinek ma 4,7 km i biegnie od węzła Blachownia do węzła Zawodzie. Następny fragment A1 połączy węzły Zawodzie i Woźniki, a jego długość to 16,7 km. Ostatnia część trasy to około 15,2-kilometrowy odcinek łączący węzeł Woźniki i Pyrzowice.
Śląski odcinek autostrady A1 został wprowadzony do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015 w ostatniej aktualizacji załącznika nr 5 do tego programu. W marcu premier Donald Tusk mówił, że przetargi na budowę A1 powinny zostać ogłoszone jak najszybciej. – Dzięki zmianom w programie jeszcze w tym roku będziemy mogli rozpocząć działania umożliwiające budowę obwodnicy Częstochowy – dodał.